10 skutecznych sposobów walki z bezsennością
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Bezsenność to w dzisiejszym świcie problem, który poznaje niestety coraz więcej osób. Dotyka on ludzi w różnym wieku i niezależnie od płci (choć kobiety nieco częściej). Związany jest ściśle z brakiem fazy snu zwanej REM, więc obejmować może osoby spędzające całkiem dużo czasu w łóżku. Szczególnie cierpią na nią ludzie żyjące w stresie. Z jej powodu w znacznym stopniu może spaść jakość Twojego życia i efektywność pracy. W bardzo skrajnych przypadkach powoduje choroby. Są to chyba wystarczające powody by podjąć z nią walkę. W tym artykule dam Ci 10 prostych rad na to jak pokonać bezsenność raz na zawsze!

Na kilka godzin przed snem nie korzystaj z żadnych używek. A szczególnie z tych, które pobudzają ciało i umysł. Pozwól tym samym na spokojny odpływ energii z Twojego organizmu.
Na dwie/trzy godziny przed snem nie spożywaj nic a na pół godziny nie pij. Pamiętaj, że również Twój żołądek musi zwolnić tempo pracy by sen był efektywny.
Uprawiaj sport! Nie od dziś wiadomo, że aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na zdrowie. Na pewno ustabilizuje Twój metabolizm i usunie skutki stresującego dnia oraz „wymęczy” Cię w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Pamiętaj jednak by ćwiczyć nie później niż trzy godziny przed snem.
W swojej sypialni postaraj się nie pracować, nie kłócić się oraz nie oglądać telewizji. Twoja sypialnia powinna kojarzyć Ci się wyłącznie z łóżkiem i z czynnościami, do którego zostało ono stworzone. Dodatkowo spraw by była ona przyjazna Tobie, byś zwyczajnie czuł się w niej komfortowo. Jeśli w spaniu przeszkadza Ci hałas to zrób coś aby do niej nie dochodził (ostatecznie użyj zatyczek do uszu).