Aby nogi były zdrowe
1 vote, 3.00 avg. rating (80% score)

Aby nie dopuścić do powstania żylaków i do tego, aby nogi były ciężkie, zmęczone i opuchnięte należy stosować się do kilku podstawowych zasad. Oto one.
1. Należy ćwiczyć mięśnie nóg, gdyż to one wspierają żyły, a więc należy jak najwięcej chodzić, wchodzić po schodach, jeździć na rowerze;
2. Dobrze jest robić sobie wieczorne masaże nóg, które pobudzą krążenie żylne;
3. Należy zafundować swoim nogom naprzemienne kąpiele polewając je raz cieplejszą a raz zdecydowanie chłodną wodą, takie traktowanie uelastycznia naczynia krwionośne;
4. Nie należy zakładać nogi na nogę podczas siedzenia, bo to prowadzi do powstawania obrzęków; jeśli trzeba pozostawać długo w pozycji siedzącej (na przykład w pracy) raz na godzinę należy wstać i przespacerować się;
5. Nie należy stać w jednej pozycji zbyt długo, gdyż w bezruchu krew zalega wkoło kostek;
6. Odpoczywając w domu na siedząco dobrze jest nogi mieć ułożone ponad poziom klatki piersiowej;
7. Należy także oczywiście nosić wygodne obuwie;
8. I pilnować prawidłowej wagi, bo nadwaga sprzyja powstawaniu żylaków.

Jeśli przez całe życie będziemy stosować się do tych rad nie powinniśmy mieć problemów z tak zwanymi „ciężkimi” nogami.