Liczenie ma dla dziecka ogromne znaczenie. Na początku, gdy dziecko jest jeszcze malutkie, liczenie jest dla niego czymś bardzo abstrakcyjnym, czymś odległym, ale już od początku jest też czymś fascynującym i ciekawym. To właśnie liczby powodują, że dziecko wie, ile ma lat. Dziecko wie, ile ma zabawek albo ile rodzeństwa. Proste obliczenia do pięciu czy dziesięciu, przedszkolak jest w stanie przeprowadzić już na samym początku, gdy tylko rozpoczniemy z nim pracę z liczbami.
Nie powinno się tego za bardzo komplikować. Dziecko nie powinno być zanadto przeciążone nauką czy wymaganiami. Przedszkolak to tylko przedszkolak i nie powinniśmy go za bardzo naciskać, żeby go też nie zniechęcić i nie zablokować.
Jednak, stopniowa i bardzo delikatna praca z liczbami u przedszkolaka może przynieść bardzo zadowalające skutki. Dla przykładu, liczenie stopni na schodach, czy odliczanie drzew na spacerze. To forma zabawy, która przynosi właśnie wiedzę i edukację. Dziecko nawet nie czuje, że się uczy a tak się właśnie dzieje. I ważne, nie ma co przyspieszać i naciskać. Wszystko w swoim czasie.